Életünk része

2013.02.04. 17:08

113899_c_1359990305.jpg_500x334

Sajnos vagy nem sajnos, de az életünk része az is...bizony néha el kell mennünk az orvoshoz is. Tetszik nem tetszik ez van.
...hát nekem bőven nem tetszik a dolog, mert nem vagyok egy nagy orvoshoz járó típus (szerencsémre nem is kell) és különösen a tűket "kedvelem" nagyon : )) Egy pár évembe telt mire eljutottam odáig, hogy a fogorvosnál érzéstelenítőt kérjek és rájöttem milyen jó érzés egy-egy beavatkozást úgy végig ülni, hogy közben nem feszeng az ember. Aztán volt egy kisebb szánkós balesetem is, amikor a fenekem kellett pár öltéssel összevarrni, azóta a nevem "szánkós" : ))) ...mert így szólítottak a balesetin, amikor mentem kötözésre és varratszedésre : ) Vicces volt főleg utólag nevetek rajta jókat.

Szóval itt Németországban most voltam elsőnek dokinál és mondhatom ég és föld az ellátás és a fogadtatás közötti különbség. Tudnotok kell, hogy mi jelenleg egy 2000 fős kis faluban élünk és a háziorvosnál jártam, amiről a tapasztalatom írom. Egy két szintes bajor házikó alsó része van teljes egészében átalakítva orvosirendelőnek, az orvosnő pedig a felső szinten lakik. Annak ellenére, hogy egy kis falu háziorvosa elég sok mindennel foglalkozik pl.: sportorvos, természetgyógyászattal is foglalkozik, szépészeti beavatkozásokat is vállal (botox) és jelentsen bármit is, de fürdőorvos is egyben.
Szóval belépsz a rendelőbe és csúcstechnika amerre csak a szem ellát. Időpontot kell kérni és a betegség súlyossága függvényében kapsz időpontot, vagy azonnal be is kísérne a kezelőbe. Jah, majd el felejtettem 10 eurót kell fizetni negyed évre (úgy nevezett vizitdíj, mint otthon is volt) és a többit a biztosítód állja. Szóval kapom az időpontot és alig hogy leültem, már hívnak is be. A lényeg a következő kisebb mellkasi fájdalommal mentem oda és össze-vissza kérdezgettek minden apróságról és annyi vizsgálatot végzett el rajtam a dokinő, hogy összesen nem voltam ennyit forgatva és kopogtatva orvos keze között, amióta megszülettem : )))
…és megállapította, hogy ide bizony vérvétel szükséges. Gondoltam remek mert az úgy is szeretem, sőt ha lehet akkor kérem most csinálja meg mielőtt elmegy a maradék „tartásom” is ami még megmaradt. A helyzet az hogy itt Németországban nem tökölnek sokat, mert szinte minden háziorvos még a leg kisebb faluban is rendelkezik mini laborral és azonnal (vagy nagyon rövid időn belül) megvan az eredmény. Nem nagyon húzzák el a dolgokat, ami szerintem dicséretes dolog, mondom ezt most még a vérvétel előtt (csüt. reggel lesz).
Szóval, itt nincs kamuzás, mert odamész egy kis orrfolyással és azonnal lekapnak egy kis vért, amiből pillanatok alatt kiderítik pontosan mi a baj. Van erre egy rövid történetem egy barátom mesélte, hogy nem akart dolgozni és elment a dokihoz egy másik faluba. Nem nagyon volt kedve dolgozni és szeretett volna egy kicsit parkoló pályán pihenni. Szóval bemegy a dokihoz és mondja, hogy nagyon levert és megy a hasa és hányt is….erre mondja a doki, semmi gond akkor ezt már kezeljük is…és átkísérték egy üres szobába ahol várt rá egy finom infúziós kezelés röpke két óra az egész, bekötötték neki, zenét kapcsoltak és hagyták pihenni... : )) Erre varjatok gombot, mert ez egy sima házi doki egy picike kis falucskában.

Szóval itt így megy ez, soha nem kamuzok többet dokinál : ))))

Akinek élménye vagy kérdése van írjon bátran és kivesézzük : )))

Üdv a terminálról

 

A bejegyzés trackback címe:

https://termin.blog.hu/api/trackback/id/tr125062485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása